Your headline

Onsdag den 14 juli

Tisdag den 13 juli Ladrike camping utanför Piteå.

Liten trevlig camping med toaletter som är ok.
 Stället är verkligen familjärt med pool, minigolf, m.m de har till och med
 en grill med skräpmat. Vi köpte strips och Svante fixade resten, kött och
 grönsaker. Jag fixade vinet :)
 Här utställningstrimmade jag Kalle och Disa samt röck ner Fridolf totalt.

Han blev jättefin.
 Vi fick en väldigt fin kväll men god mat igen och samtal med ett par från     Stockholm som har bott i Köping i 15 år. Grannen är från Italien, Turin.

Måndag den 12 juli Rörbäcks camping

En jättefin camping. Vi bodde ca 20 m från Östersjön. På natten vaknade jag av tranor som skrek.

Under dagen for vi upp till Övertorneå där vi har sålt en valp Guttstabacken's Alladin nu mer Aaron. Vi hittade stället och mötte hunden men inga människor. Det visade sig att hunden gick lös i byn och husse Mats jobbade i närheten. Matte Maria ringdes hem och vi fikade och pratade och sist men inte minst trimmade jag Aaron. Maria brukar åka till Töre 10 mil hem och 10 mil tillbaka men denna gången var det jag som fixade honom.

Söndag den 11 juli Seskarö camping

Mycket trevlig camping med bra toaletter men tyvärr kostade det pengar att duscha och diska. Pigge Verkelins verk.
    Aktivitet: Svante och jag cyklade för att utforska ön. Den är inte så stor men vi lyckades cykla vilse. Det blev nog totalt 2 mil vi
    cyklade jag blev öm i baken.

Lördag den 10 juli Jokkmokks camping (den stora)

För stor camping med alldeles för mycket folk och typiska campare. De festade och hojtade fram till sena natten. Vid kl 3 gick jag upp för att rasta Frippe och då höll de på för fullt (midnattssolen?). Det var en lugn natt grabben sov hela natten. Vi gick upp tidigt, duschade och for utan att vi åt frukost. Vi ville bara bort och kommer definitiv inte att åka tillbaka till denna camping.

Fredag den 9 juli Gällivare camping

Trevlig camping med bra toaletter och dusch. Lite för mycket holabalo bara.
    Våran bästa Frippe blev sjuk här. Han kräktes på kvällen och höll på hela natten. Det var inte kul. Utställningen gick bra Disa tog Cert och Kalle HP. När utställningen var slut åkte vi till veterinärstationen i Gällivare där vi träffade bästa Julia. Hon tog hand om Fridolf på bästa sätt och han piggade på sig så pass att vi kunde lämna stationen efter ca två timmar. Jag och Svante trodde att vi skulle mista Fridolf så dålig var han

Torsdagen den 8 juli Björkliden camping

Det var en ok camping men för mycket mygg. Rolig lanthandel samt att vi    inväntade tåget där många passagerare skulle med. Hundarna och jag gick upp på berget och jag var helt slut halvvägs. DÅ möter vi ett gäng pensionärer som kommer på tvärsan med stavar. Gissa om de tyckte det såg konstigt ut med tre hundar som släpar upp mig (matte) upp för backen. Nåväl vi hörde något som brusade och vi hittade världens finaste vattenfall. Dagen efter gick Svante och jag upp för att ta kort. Det var mäktigt.

Onsdag den 7 juli Stroumen, Norge

Mycket trevlig liten camping alldeles bredvid en stor ström. Vi njöt av vädret och gick en promenad med hundarna. De hade bra toaletter men vi behövde norska pengar för att duscha. De hade Internet uppkoppling.

Tisdag den 6 Blattnicksele camping

Här stannade vi förra året och jag ville hit igen. Liten trevlig camping vid en sjö med hundbad. Tyvärr mycket mygg och för mycket knott. Vi kunde inte sitta ute. De hade internet uppkoppling.

Måndag den 5 juli Hede camping

Trevlig camping men för mycket knott och mygg. Bra ställe att släppa hundarna på en fotbollsplan.Toa och dusch var jättebra och de hade Internetuppkoppling.

Söndag den 4 juli Orsa

Stor camping med mycket folk och hundar.
Aktivitet: Orsa djurpark, vi såg alla rovdjur förutom varg,